3 Aralık 2014 Çarşamba

LOR PEYNIRI YAPIMI


Mayali peynirden sonra lor peyniri yapmamak olmaz dedim ve iyi ki de yapmisim. Gercekten cok lezettli bir peynir oldu ve hemen de tuketilebiliyor. Ayrica cok da doyurucu diye iddia ediyorum. Bunu yedigim zaman gec aciktigimi farkettim. Yuksek protein ve kalsiyum icerigi nedeniyle sporcu yiyecegi de denilebilir. Lorun protein acisindan yumurtadan daha fazla biyolojik degerliligi oldugu tespit edilmis. Bu deger yumurtada 100 iken, lorda ise 126 olup yumurtaya alerjisi olan biri lor yiyerek protein ihtiyacini cok rahat karsilayabilirmis benden soylemesi...





Gelelim yapimina;

Malzemeler:

-5 litre sut
-2,5 cay bardagi elma sirkesi
-1 su bardagi ayran

Yapilisi:

-Sutu kaynama noktasina kadar kaynattim.
-Kaynar kaynamaz sirkeyi ilave etmeye basladim.
-Cok yogun ve yagli bir sut diye mi bilmiyorum tam 2,5 cay bardagi sirke kullandim.
-Ama sirkeyi bir seferde dokmedim.
-Sutun kesildigine kanaat getirene kadar sirkeyi yavas yavas ilave ettim.
-En son bir su bardagi ayrani ilave ettim ve kisik ateste kaynatmaya devam ettim.
-Ayrani lorun biraz daha fazla olmasini istedigim ve lorun tatlimsi tadini biraz gidermek icin ekledim. Yani biraz damak zevki ile alakali. Yogurt tadini biraz notrlestiyor. Diger turlu lorun tatlimsi bir tadi oluyor.
-Sutu limon veya yogurtla da kestiriyorlarmis, bir sonraki sefere limonla denemeyi dusunuyorum bakalim nasil olacak. Yoksa bu gidisle benim ev yapimi elma sirkem lor yapiminda cabucak tukenecek.
-Sut tamamen kesildikten sonra iliyana kadar kapagi acik beklettim.
-Kesige 1,5 yemek kasigi tuz ekleyip (bir kasik yeterli olacakmis aslinda) kaynar suda kaynattigim bir tulbentten suzdum.
-Biraz suzuldukten sonra uzerine bir agirlik koyarak sabaha kadar presledim. Boyle kalip halinde olmasi hosuma gidiyor ama genelde preslemiyorlar. Uzerini strec filmle kapatip buzdolabina kaldirdim. Hepsi bu geriye afiyetle yemek kaliyor tabi kisa bir surede cunku cok dayanikli bir peynir degil. Bize bir hafta dayansa iyidir:)

                                                  Bu arada kullandigim sirke kendi imalatimdir.

                                                               Iste sutum boyle kesildi.


                                                               Afiyet olsun...



1 yorum:

  1. Canııııııımmmm..... özledim seniiiiiii..... seni seviyorum ablan

    YanıtlaSil