27 Mayıs 2015 Çarşamba

KABAKLI BOREK



Yemek derdimiz olmasaydi bu dunya daha guzel olurdu degil mi? Ne kadar da zaman harciyoruz yemek yapmaya, ama az buz bir zaman degil gercektende! Ee ne yapalim dunyanin duzeni boyle el mahkum hayatta kalabilmek icin bir seyler yapip yemek zorundayiz. Elden geldigince saglikli bir seyler pisirmeye calisiyoruz belki ama cogumuz icin bu her zaman mümkün olmuyor. Iste bugun icine sebze katilarak sagliksizligi bir nebze de olsa azaltilmis bir borek tarifi var. Aslinda borekle mucver arasi demis yazar ama ben borege daha yakin buldum hatta kendileri bir borek benim icin :) Bu tarifi instagramda takip ettigim @evdemisiniz hesabinda gorup, begenip yaptim. Cunku mucverden daha az yagli olacaktı, belki de mucvere bir alternatif..




Malzemeler:
* 4 orta boy yesil kabak
* 2 adet yufka (veya tortilla yazmis yurt disinda bulunuyor sanirim)
* 2 adet yumurta
* 1 bardak sut
* 1/2 su bardagi kasar peyniri rendesi (beyaz peynir koydum)
* 1/2 cay bardagi sivi yag
* Tuz, pul biber, karabiber

Yapilisi:
Yufkalar rulo yapilip parmak genisliginde kesilir ve elle biraz parcalanir. Genis bir kapta sut ve yumurta cirpilir. Kabaklar rendelenir. Diger malzemeler eklenip harmanlanir. Yaglanmis bur tepside ustu kizarana kadar pisirilir. Ben yuvarlak borcam kullandim. Evet umarim kabakla biraz masumiyet kazandirilmis bu boregi benim gibi dener ve begenirsiniz:)

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder